کربلا مدرسه نرجسیه(س) سنجان
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31



انتظار ظهور حضرت مهدی ع




جستجو






Random photo

شناخت خدا



  حدیث نور   ...

#حدیث_مهدوی

✅ مأیوس شدن از مال مردم

♦️از امام زمان (علیه السلام) نقل شده که به شیعیانش دستور می‌دهد تا از خداوند متعال این‌گونه بخواهند: «… راجین لما عندک، آیسین مما عند غیرک»
«… امید به آن چیزی دارم که نزد توست، و از آنچه نزد غیر توست مأیوسیم».
انسان غیرتمند نباید چشم طمع به مال دیگران داشته باشد و تنها باید امیدش به خدا و نعمت‌هایی که از ناحیه‌ی او به ما می‌رسد، باشد ولی هرگز نباید دست از کوشش و تلاش بردارد و در عین تلاش به خدا نیز امیدوار باشد.

? البلد الامین، ص 393.

موضوعات: احادیث  لینک ثابت



[شنبه 1397-07-07] [ 06:50:00 ق.ظ ]





  کلام گهربار   ...

⭕️اندیشه در خوراک روح و جسم

✅ امام حسن علیه السلام می فرمایند:
در شگفتم از کسى که درباره خوراکیهاى خود اندیشه و تأمل مى کند ولیکن درباره نیازمندیهاى فکرى و عقلى اش تأمل نمى کند، پرهیز مى کند از آنچه معده اش را اذیت مى نماید و سینه و قلب خود را از پستترین چیزها پر مى کند.

موضوعات: احادیث  لینک ثابت



[دوشنبه 1397-07-02] [ 06:23:00 ق.ظ ]





  حدیث نور   ...

قالَ الصّادقُ علیه السّلام : مَنْ دَمِعَتْ عَیْنُهُ فینَا دَمْعَةً لِدَمٍ سُفِکَ لَنا اَوْ حَقٍّ لَنا نُقِصْناهُ اَوْ عِرْضٍ اُنْتُهِکَ لَنا اَوْلاَِحَدٍ مِنْ شیعَتِنا بَوَّاءهُ اللّهُ تَعالى بِها فِى الْجَنَّةِ حُقُباً.
هر کس که چشمش در راه ما گریان شود، بخاطر خونى که از ما ریخته شده است ، یا حقى که از ما گرفته اند، یا آبرویى که از ما یا یکى از شیعیان ما برده و هتک حرمت کرده اند، خداى متعال به همین سبب ، او را در بهشت جاودان ، براى ابد جاى مى دهد.

? استاد عالی

موضوعات: احادیث  لینک ثابت



 [ 06:17:00 ق.ظ ]





  کلام گهربار   ...

مقام حضرت عبّاس (ع) در بهشت
روزی امام سجاد (ع) به عبیدالله فرزند حضرت عبّاس (ع) نگاه کرد، و بی اختیار اشک از چشمانش سرازیر شد، سپس فرمود: هیچ روزی برای رسول خدا (ص) سخت‌تر از روز جنگ «اُحد» نبود که در آن عمویش حضرت حمزه (ع) به شهادت رسید، و بعد از آن روز، روز جنگ «موته» بود، که عمویش جعفر طیار شهید شد.
سپس فرمود: هیچ روزی همچون روز شهادت امام حسین (ع) نیست، سی هزار مرد که گمان می‌بردند از امت اسلام هستند، دور آنحضرت را گرفتند و با ریختن خون او از خدا طلب تقرّب می‌جستند. آنگاه فرمود: «خدا رحمت کند عمویم عبّاس (ع) را که جهاد با نفس کرد و در راه برادر، جانبازیها نمود، تا آنکه دو دستش را قطع کردند، خداوند عوض آن دو دست، دو بال در بهشت به او عنایت می‌فرماید، که با فرشتگان بپرواز در می‌آید، همانگونه که به جعفر بن ابی‌طالب (ع)، این موهبت الهی عطا شده است، ولی برای عمویم عبّاس (ع) در نزد خدا مقامی است که در روز قیامت تمام شهیدان از آن مقام ارجمند، حسرت می‌برند.
داستانها و پندها ج 4 ص 175 – تنقیح المقال ج 2 ص 128 – بحار ج 6 ص 732.

موضوعات: احادیث  لینک ثابت



[یکشنبه 1397-07-01] [ 08:50:00 ب.ظ ]





  حدیث ناب   ...

️ محبت ما اهل بیت٬ به زیارت امام حسین علیه السّلام سنجیده می شود.

•┈┈••✾• ? ? •✾••┈┈•

امام باقر علیه السّلام فرمودند:

کسی که بخواهد بداند که از بهشتیان هست، پس محبت ما را بر دلش ارائه کند، اگر قبول کرد، او مؤمن است! و هرکه دوستدار ما باشد، باید به زیارت قبر حسین علیه السّلام رغبت و میل داشته باشد. هر که زائر امام حسین علیه السلام باشد پس می شناسیم که او محبت ما را دارد.و چنین کسی، از بهشتیان است! و هرکه زیارت‌کننده حسین علیه السلام نباشد، کم ایمان است.

? کامل الزیارات: باب 78 ٬ ح193

? الّلهُـــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّک الفرج

موضوعات: احادیث  لینک ثابت



 [ 06:04:00 ق.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

 
 
انتظار ظهور حضرت مهدی ع