کربلا مدرسه نرجسیه(س) سنجان
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        



انتظار ظهور حضرت مهدی ع




جستجو






Random photo

اعتماد به خداوند



  سخن بزرگان   ...

حکمت لقمان

مردى در برابر لقمان ایستاد و به وى گفت تو لقمانى، تو برده بنى نحاسى؟ لقمان جواب داد آرى.

او گفت پس تو همان چوپان سیاهى؟
لقمان گفت سیاهى ام که واضح است، چه چیزى باعث شگفتى تو درباره من شده است؟

آن مرد گفت ازدحام مردم در خانه تو و جمع شدنشان بر در خانه تو و قبول کردن گفته هاى تو.

لقمان گفت اگر کارهایى که به تو مى گویم انجام بدهى، تو هم همین گونه مى شوى. گفت چه کارى؟

لقمان گفت فرو بستن چشمم، نگهدارى زبانم، پاکى خوراکم، پاکدامنى ام، وفا کردنم به وعده و پایبندى ام به پیمان، مهمان نوازى ام، پاسداشت همسایه ام و رها کردن کارهاى نامربوط.
این، آن چیزى است که مرا چنین کرد که تو مى بینى.

موضوعات: سخنان بزرگان  لینک ثابت



[شنبه 1397-06-17] [ 04:13:00 ب.ظ ]





  کلام بزرگان   ...

کار خوب را بی موقع انجام دادید قبول نیست. کار خوب سره جاش ، سرِ جای خودش نباشد شیطان به تو گفته است که انجام بده!
یک نفر اگر لازم باشد الان بجای نماز خواندنش به یک بدبختی کمک کند ، کمک نکند و شروع به نماز خواندش کند، قول شرف می دهم که بهترین نماز عمرش را میخواند. چون شیطان میگوید: بچه ها! بروید کنار حواسش را پرت نکنید، بگذارید طولانی تر بخواند. بخواند تا کمرش بشکند . من خودم هم (شیطان) همینطوری بدبخت شدم، بگذارید مثل من بدبخت شود.کار خوب سر جای خودش! نباشد شیطان به تو گفتهواست انجامش بده!

❄️⇦ زن و شوهر دعوا کردند، مثلا شوهر ظلم کرده است به خانم، باید یک جوری دعوا را تمامش کنی، میگویی نه بابا! مردشورشو ببرن. میرم مسجد!! می رود مسجد، یک حال عبادتی پیدا میکند . امشب دیگه نمیخواهد از مسجد برود به خانه، تعقیبات تموم میشود، میگوید: حاج آقا تو را به خدا یک کم فضای معنوی مسجد رو بهتر کنید، یک کم بیشتر بخونند، یک دعای توسل حاج آقا بخونید امشب دلمان گرفته است ، دلمان برای اهل بیت تنگ شده است.
تو بنظرت الان بچه ی خوبی شدی واقعا؟!!!

❄️⇦ خانم نسبت به شوهره بدرفتاری میکند، نماز خواندنش میاد ، چادرش را بر می دارد سجاده را پهن می کند، برای مادربزرگش هم نماز قضا میخواند، حالا نماز قضا خوندی! برو با شوهرت خوش رفتاری کن، میگه ولش کن! چرا اینقدر خودم رو صرفش کنم، بجای او میرم خودم رو صرف خدا میکنم.
دیگه این نماز قبول نیستا!! خداوند خیلی تیزه. ببین اصلا تیزی را خداوند آفریده است.

❄️⇦ یکی از علما و عرفای بسیار بزرگ با خانمش دعواش میشد (خانمش مقصر بود) تا خانمش را راضی نمیکرد نمازش را نمی خواند . این راضی کردن بنده خدا واجب تر از نماز اول وقت است.

موضوعات: سخنان بزرگان  لینک ثابت



[شنبه 1397-06-10] [ 03:31:00 ق.ظ ]





  کلام بزرگان   ...

«بسم الله الرحمن الرحیم» گفتن را جدی بگیرید. عبارت هایی مثل «به نام حضرت دوست» را هم نگویید و نه به قول حلقه‌های شیطانی «به نام بی‌نام او»! این‌ها اصرار دارند که “بسم‌ الله” نگویند؛‌ چون اتفاقاً بسم الله هرچه را که زدند می‌پراند! خود کلام «بسم الله الرحمن الرحیم» مهم است. چیزهایی در پراندن این شیاطین مهم است: همین بسم الله گفتن‌ها و بلند اذان گفتن‌ها و آیةالکرسی.

❄️⇦ پس خانه‌تان را پر کنید از اذان و بسم الله الرحمن الرحیم. نمی خواهم جو بدهم و بگویم الان یک مجموعه‌ای از شیاطین جن دارند به شما حمله می‌کنند!

❄️⇦ اما اگر مسأله اذیت اینها در خانه ای باشد و به دنبال اختلاف‌افکنی بین زن و شوهر باشند و …، ‌البته در مقابل این‌ها هم لشکری از آه سحری و صدقه و قربانی و بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم و اذان هست؛ این‌ها را جدی بگیرید که اگر مشکلی بود برطرف شود.

❄️⇦ امام صادق علیه السلام خواستند زمینشان را بین خودشان و شریکشان قسمت کنند. ‌آن شریک، اهل نجوم بود (نه ستاره شناس الان، ‌نجومی که با آن سعد و نحس را می‌شود حساب کرد). بعد که زمین را قسمت کردند، قسمت خوب زمین به امام صادق علیه السلام افتاد. این شریک گفت: “من که کلی محاسبات کرده بودم که یک موقعی بیاییم که سعدش با من و نحس آن با شما باشد.” امام فرمودند: “من هم وقتی می‌آمدم صدقه دادم…”

موضوعات: سخنان بزرگان  لینک ثابت



 [ 03:24:00 ق.ظ ]





  جهت منبر   ...

? ‍ امتحان های حضرت ابراهیم(ع) بخش3 ? ‍
❸ امتحان سوم حضرت ابراهیم علیه السلام، با #همسر_و_اولاد بود. حضرت ابراهیم دو تا همسر داشت: هاجر و ساره. بین هاجر و ساره باهم اختلافی پیدا کردند، خدا به حضرت ابراهیم امر فرمود هاجر را به سرزمین بی آب و علف ببر! حضرت ابراهیم به امر خدا هاجر و بچه شیرخواره اش را توی سرزمین بی آب و علف گذاشت.

هم هاجر امتحان شد، که ابراهیم مهربان تر است یا خدا؟ هم ابراهیم امتحان شد که هاجر یا خدا؟

شوهر هر کار می کرد که به جبهه برود ، همسرش نمی گذاشت. همسر می گوید شب خواب حضرت زینب سلام علیها را دیدم؛ حضرت زینب فرمودند: به من خانم بزرگوار! شوهر تو می خواهد از حرم ما دفاع کند چرا نمیگذاری؟! خانم می گوید: نصف شب بلند شدم، شروع کردم به گریه کردن. شوهرم گفت: برای چی گریه می کنی؟ بلند شو برو! زینب کبری تو را برای دفاع از حرمش خواسته است. رفت شهید هم شد.
کسانی که تو مدینه ماندند و امام حسین علیه السلام را همراهی نکردند، حق تقدم را متوجه نشدند. نفهمیدند که حق تقدم با امام حسین علیه السلام است.

وهب تازه داماد است. لحظه ای که می خواست به میدان برود. خانم او آمد یک لحظه دل ربایی کرد. دست و پاهای وهب لرزید. نزدیک بود حق تقدم را گم کند. مادر وهب آمد به کمک او، گفت پسرم! اگر از یاری به حسین فاطمه تعلل کنی، شیرم را حلالت نمی کنم. وهب رفت میدان و شهید شد. سر وهب را بریدند و جلوی مادرش انداختند. مادر سر را برداشت به سینه اش چسباند، و گفت : حالا که حق تقدم را فهمیدی شیرم را حلالت کردم.

موضوعات: جهت منبر, سخنان بزرگان  لینک ثابت



[پنجشنبه 1397-06-01] [ 05:49:00 ق.ظ ]





  سخن بزرگان   ...

در محضر بزرگان ( منسوب به شیخ بهایی رحمه الله علیه)

? آدمی اگر پیامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نیست!

زیرا :
اگر بسیار کار کند، می‌گویند احمق است!
اگر کم کار کند، می‌گویند تنبل است!
اگر بخشش کند، می‌گویند افراط می‌کند!
اگر جمع‌گرا باشد، می‌گویند بخیل است!
اگر ساکت و خاموش باشد، می‌گویند لال است!
اگر زبان‌آوری کند، می‌گویند ورّاج و پرگوست!
اگر روزه برآرد و شب‌ها نماز بخواند می‌گویند ریاکار است!
و اگر نکند می‌گویند کافر است و بی‌دین!

? لذا نباید بر حمد و ثنای مردم اعتنا کرد
و جز از خداوند نباید از کسی ترسید.
پس آنچه باشید که دوست دارید.
شاد باشید؛ مهم نیست که این شادی چگونه قضاوت شود

موضوعات: سخنان بزرگان  لینک ثابت



[دوشنبه 1397-05-29] [ 12:44:00 ب.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

 
 
انتظار ظهور حضرت مهدی ع