سوالاتِ خانمی که به حجاب علاقه نداره؛

•چرا باید حجاب اجباری باشه؟
•چرا خانوما نمی‌تونن آزادانه هر لباسی که دوست دارن بپوشن؟
•به من چه یه سری از مردا چشم ناپاک دارن؟

پاسخ:
حجاب هم برای مرد هست و هم برای زن ولی چرا تاکید بیشتر برای خانم هاست؟

بذارید با یک مثال این رو بگم؛ قوانین راهنمایی و رانندگی هم برای خودروهاست و هم برای موتورسیکلت‌ها ولی پلیس روی موتورسیکلت‌ها حسّاس‌تره.
•چرا؟!
«خب ساده ست، چون توی تصادف موتورسوارها بیشتر آسیب می بینند.»

با همین مثال جواب این سوالتون رو هم میدم که فرمودین به ما چه مردها چشمای ناپاک دارند؟

در تصادف رانندگی بین موتور و خودرو ،فرض کنیم خودرو مقصّر هستش ولی کی بیشترین خسارت رو می‌بینه؟ خب معلومه “موتورسوار". چون وسیله نقلیه ش بدنه‌ای نداره.
پس درسته یه سری از مردها مریض هستند و مشکل دارن ولی خانم ها بیشتر ضرر می‌کنن و آسیب می بینن…

همونطور که قوانین راهنمایی و رانندگی، برای حفظ جان و مال مردم در هنگام رانندگی وضع شده، حجاب هم برای محافظت از زنان و مردان وضع شده.

زن در نزد خداوند موجود عزیزی هست و برای حفاظت از اون خداوند یه سری قوانین رو وضع کرده…

ببینید؛ یک نفر سرعت غیر مجاز داره خب پلیس این راننده رو جریمه و اِعمال قانون می‌کنه… کار پلیس به خاطر خودِ راننده و حفظ جان و مال اون هستش و البته به خاطر دیگران که تو همون جاده هستن چون احتمال داره جان و مال اون‌ها هم بر اثر تصادف که به‌خاطر سرعت غیر مجازِ راننده ای که اتفاقا از اجباری بودن قوانین ناراحته، به خطر بیفته.

درسته ماشینِ خودشه، مالِ خودشه اختیارش رو داره… ولی قانون و پلیس بهش اجازه نمیده سرعتش رو از یه حدی بالاتر ببره چون هم خودش آسیب می‌بینه هم به دیگران آسیب می‌زنه.
این در مورد حجاب هم صادقه،درسته هر کسی یه ماشین داره، یک جسم اختصاصی داره… ولی ما همه توی یه جاده‌ایم، توی یک جامعه هستیم و این جاده یعنی این دنیا یه قوانینی داره که همه باید رعایت کنن و هر کس رعایت نکنه اعمال قانون می‌شه ،جریمه می‌شه هم به‌خاطر خودش و هم به‌خاطر دیگران.

درسته بدن خودتونه اما پوشیدن هر نوع لباسی در جامعه برای ما مجاز نیست و این به خاطر اثر اجتماعی که بر خودمون و دیگران میزاره هستش، البته زن و مرد می‌تونن توی خونه و برای خودشون و همسرشون هر لباسی بپوشن و این مانعی نداره چون دیگه خطری تهدیدشون نمی کنه.

موضوعات: اجتماعی حجاب  لینک ثابت



[چهارشنبه 1397-04-27] [ 07:05:00 ب.ظ ]