.
?جایگاه زن در غرب?

♨️وجود عدالت جنسیتی در غرب تنها #ظاهر قضیه است و باطن موضوع کاملا مغایر با این صورت بزک کرده است.

? گزارش‌ها نشان می‌دهد در #اروپا و #آمریکا حتی به لحاظ موقعیت کاری نیز زنان #کمتر از مردان حقوق می‌گیرند. و همه ساله در روز زن در بسیاری از کشورهای اروپایی زنان با ریختن به خیابان‌ها خواستار پایان تبعیض‌ ها علیه خود می‌شوند.

اما عمق فاجعه این بزک تبلیغاتی، زمانی روشن می‌شود که مسئله تعرض_جنسی به زنان در اروپا و آمریکا زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد. ?

⚠️ظاهر قضیه این است که زنان در غرب به دلیل عدم وجود حجاب باید زندگی بدون استرس و فشاری داشته باشند و آمار تعرض و تجاوز جنسی نیز باید به شدت پایین باشد اما گزارش‌ها و نظرسنجی‌هایی که در خود مراکز غربی طی سال‌های اخیر منتشر شده دقیقا پرده از این واقعیت برمی‌دارد که در پشت ظاهر فریبنده تبلیغاتیِ برابری_جنسیتی واقعیت تلخ دیگری در جریان است… ?

▪️طی سال‌های گذشته ده‌ها زن در آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، سرگذشت خود را که برگردان اجحافات مداوم نسبت به زنان در این کشورهاست، به شکل کتاب درآورده‌اند.

⭕️#سیاستمداران_غربی معمولا برای #مخفی_نگه‌داشتن حقایق تلخی که نسبت به زنان در این جوامع وجود دارد، انگشت #اتهام را به سمت کشورها و فرهنگ‌های دیگر می‌گیرند. ?

? نتایج به دست آمده از نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد، بیش از 60 درصد زنان در این کشور مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.⚡️

? با استناد به نتایج به دست آمده 88 درصد مردان و 89 درصد زنان آمریکایی از آزار و اذیت جنسی به عنوان؛ «مهم‌ترین معضل اجتماعی جامعه آمریکا» نام برده‌اند.

? موسسه «گالوپ»1 نیز با انتشار نتایج نظرسنجی خود در این زمینه نوشته:

«درصد زنان و دختران آمریکایی که نسبت به #امنیت_جنسی در این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند رو به #افزایش است و در حال حاضر 34 درصد از آنان نگران امنیت جنسی خود هستند.»

? طبق همین نظرسنجی، درصد دختران و زنان جوان آمریکایی، بیشتر از سایر رده‌های سنی از این نظر #احساس_ناامنی می‌کنند و نزدیک به 50 درصد از این گروه گفته‌اند که گهگاه دچار #نگرانی و #احساس_عدم_امنیت در این زمینه می‌شوند.

? بر اساس این گزارش در کشور آمریکا، از هر 3 زن، یک زن در طول زندگی خود #آزار_جنسی را تجربه می‌کند.⚡️

 ?منبع آمارها: 
«در غرب چه می گذرد»، سید منوچهر دبیر سیاقی
1. این مؤسسه از معتبرترین مؤسسات نظرسنجی در جهان است.

موضوعات: اجتماعی حجاب  لینک ثابت



[یکشنبه 1397-06-04] [ 07:39:00 ب.ظ ]