جمعه ظهور حجت قائم

آیا می دانستید ظهور اتفاق افتاده؟

? اوائل روزهای سال 1380 (ه.ش) بود که بعد از حضور در #مناطق_جنگی #دفاع_مقدس با جمعی از دوستان عازم شهر مقدس #قم شدیم.
 در ایام حضور در قم با محقق بزرگواری آشنا شدیم که در مورد #ظهور و نشانه های آن تحقیقات گسترده ای انجام داده بود و با #استدلالهای_روائی جالب معتقد بود که ظهور بسیار نزدیک است.
?  تا این که در همان ایام توفیق، یارِ جمع دوستان شد و در صبح یک روز بهاری موفق به حضور در بیت #علامه_حسن_زاده_آملی (حفظه الله تعالی) شدیم.
? آن #طلبه فاضل به تفصیل موضوع را برای حضرت علامه شرح دادند و ایشان با ادب و حوصله مثال زدنی به دقت به سخنان ایشان گوش دادند.
? بعد از پایان سخنان برادر بزرگوار، استاد لحظه ای تامل کردند و سپس با خنده شیرین و معنا داری به جمع نگاه کرده و با آن لهجه شیرین فرمودند:
? خلاصه عرائض حضرات این است که میخواهید بفرمایید که ظهور حضرت نزدیک است؟”
? با تایید دوستان ایشان فرمودند
(توجه: دقیقاً این جمله را فرمودند):
? اگر بگویم #ظهور اتفاق افتاده چه؟

? #علامه که متوجه تحیر جمع شده بود با بیانی حکیمانه این گونه مطلب را توضیح دادند:

? یکی از این قواعد مسلم و عمومی طبیعت، #تدریجی بودن #تحولات میباشد؛
? فی المثل #حرکت_وضعی_زمین و در پی آن #طلوع و #غروب #خورشید یک #فرایند_تدریجی است. اگر خورشید به یک باره در آسمان #زندگی مادی و طبیعی طلوع یا غروب کند در روند #حیات اختلال ایجاد میشود و هیچ موجود زنده ای قادر به تطبیق خود با تغییر وضعیت نور در میدان حیات نخواهد بود و #نظم زندگی به هم میریزد.
? خورشید باید به تدریج غروب و طلوع کند تا موجوداتِ تحت تاثیر خورشید بتوانند خود را با تغییرِ رخ داده تطبیق کرده و حیات به چرخه ی نظم خود ادامه دهد.
? نظیر همین اتفاق نیز در #حیات_معنوی و #ملکوتی #بشر، در حال، اتفاق افتادن است ))
علامه بزرگوار در توضیح این مطلب فرمودند ( #امام_معصوم، خورشید آسمان حیات معنوی بشر است و طلوع و غروب ایشان در صحنه حیات بشر تابع قواعدی شبیه قواعد طبیعی خورشید است اگر مقوله #غیبت و ظهور حضرت ( که به مثابه طلوع و غروب خورشید است) بطور دفعی و بدون هیچ زمینه ای واقع شود، مسلماً جوامع بشری تاب این تحول شدید را نخواهد داشت.
? ? ( قرائن و شواهد نشان میدهد انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ” #ظهور_صغرای حضرت #بقیه_الله_الاعظم” و #بین_الطلوعین #حکومت_جهانی_امام_زمان ارواحنا فداه میباشد

علامه حسن زاده املی

موضوعات: کربلا  لینک ثابت



[جمعه 1397-06-02] [ 09:36:00 ق.ظ ]